Turcia - date esentiale


Factori importanţi



  • Fus orar: GMT +2

  • Limba oficială: Turca

  • Monedă: Lira turcă

  • Prefix telefonic: +90

  • GPD: 750 miliarde USD (2008e)


Introducere



  • Turcia este a 17-a economie din lume si a 6-a din Europa, avand o rata medie de crestere de 7,3% in perioada 2003-2007.












Date generale
































Turcia in cifre
Suprafata

780.580 kmp


Populatia

71.517.100 loc.


PIB/locuitor

10.738 dolari (2008e)


Import

201,8 miliarde dolari


Moneda nationala

Lira turca (1,66 USD - martie 2009)


Limba comerciala

Engleza



Importanta pietei
Turcia este o piata in dezvoltare cu 71.5 milioane consumatori. Cadrul juridic al relatiilor comerciale cu tarile UE este reglementat prin Acordul de Uniune Vamala, semnat in 1995. Turcia este tara candidata la UE si beneficiaza de importante fonduri de la UE, in perioada de pregatire pentru aderare. Turcia este o punte de legatura intre Europa, Asia si Orientul Mijlociu, companiile turce avand acces şi importante relatii de afaceri pe pietele din Irak, Iran, Siria, Caucaz, Asia Centrala, Orientul Mijlociu si Africa.

Oportunitati


Turcia are o industrie moderna cu un potential de import, in valoare de 202 miliarde dolari (locul 20 in lume, in 2008, potrivit statisticii OMC). Serviciul de promovare comerciala al MIMMCMA din Turcia a identificat importante oportunitati de export, cooperare si investitii de interes pentru firmele romanesti.

Important de stiut


Turcia este o piata complexa in continua schimbare care cere adaptabilitate si perseverenta. Exportatorii romani se pot confrunta pe acesta piata cu politici si uzante contradictorii, masuri de protejare a importului neconforme cu prevederile Acordului de Uniune Vamala (masuri administrative, standarde, certificate etc.) si lipsa de transparenta la adjudecarea licitatiilor sau la luarea deciziilor de import.

Cunoasterea reglementarilor si a modului de a face afaceri este foarte dificila fara sprijinul unui partener/reprezentant/agent local. Cele comune metode de intrare pe piata sunt:

- angajarea unui reprezentant/agent local sau a unui distribuitor,

- prezenta permanenta pe piata prin înfiinţarea unui birou de reprezentare (liaison office) si, pe masura cresterii exportului, a unei sucursale sau filiale.

Potrivit practicii locale, succesul afacerilor pe piata Turciei este conditionat si de construirea de relatii personale cu potentialii parteneri pentru stabilirea increderii si a intelegerii reciproce.

Comentarii

Postări populare