Germania - Date esentiale

Cu o populaţie de 82 milioane, Germania este cea mai mare tara din UE. Forţa de munca cuprinde 40 milioane de persoane, inclusiv 4 milioane de întreprinzători. Germania este cea mai mare economie a continentului si a patra mare economie a lumii, după SUA, Japonia si China, cu un PIB de circa 2,5 trilioane euro in 2008.













Date generale


Poziţia centrala a Germaniei in inima Europei extinse, asigura acces in UE ca cea mai mare zona economica a lumii, 27 de state membre cu o populaţie de circa 500 milioane, si un PIB de circa 12,9 trilioane euro.

Economia Germaniei este tradiţional puternica in sectoare ca cel al construcţiilor de maşini, autovehiculelor, aerospaţiala, logistica, industria chimica si farmaceutica.

Garanţie a înaltei calitati si inovarii, brandul „Made in Germany” a rămas sigiliu de calitate de peste un secol.

Germania este lider mondial in dezvoltarea de noi tehnologii si a producţiei prietenoase pentru mediu, companiile germane aflându-se in frunte in domenii ale noilor tehnologii ca sectoarele TIC, nanotehnologii, optoelectronica, tehnologie medicala si biotehnologie.

Guvernul depune eforturi deosebite pentru a menţine si sprijini inovarea, prin promovarea creării de „clusters” si prin stimularea unei stranse cooperări intre lumea ştiinţei si industrie.

Multinaţionalele germane sunt cunoscute in toata lumea: Daimler, Volkswagen, Allianz, Deutsche Bank si Siemens se aflau intre cele mai mari 50 companii din lume in 2008.

Germania are insa si un extrem de solid sector al întreprinderilor mici si mijlocii, care angajează 70% din forţa de munca ocupata in economie.

Companiile străine si investiţiile acestora joaca un rol vital in dezvoltarea economica a Germaniei. Circa 45.000 de companii străine se afla in Germania, iar unele din cele mai mari concerne pe plan mondial isi au in Germania sediul central.

Un factor esenţial al creşterii şi stabilităţii economice a Germaniei îl reprezintă orientarea economiei germane spre piaţa mondială, către export.

Capacitatea concurenţială deosebită a întreprinderilor germane este reflectată, în mod convingator, de excelenta poziţie a acestora pe piaţa mondială. Germania este primul exportator mondial, înainte de SUA, China şi Japonia. Fiecare al doilea loc de muncă în Germania depinde, în mod direct sau indirect, de export.

Germania este principalul partener comercial al României. La finele anului 2008, volumul schimburilor comerciale bilaterale a atins cifra de 14,7 miliarde Euro, înregistrându-se o creştere cu 7,3 % fata de 2007. Ponderea schimburilor comerciale romano – germane in comerţul exterior romanesc a fost de circa 16,4 %. Volumul exportului romanesc a atins cifra de cca. 5,6 miliarde Euro, cu 11,5 %, mai mult ca in 2007.

Germania devine, astfel, din 2008, prima piaţa ca importanta si la exportul general romanesc, după ce deja, de mai mulţi ani, domina in topul partenerilor noştri comerciali la total schimburi. Exportul romanesc in Germania reprezintă 16,52% din total exporturi, in timp ce importul reprezintă 16,31% din totalul importurilor in tara noastră, in anul 2008.

Investiţiile germane in România s-au făcut in toate ramurile economiei, dar mai ales in industrie, cu 52%. Un număr de 16.825 firme germane au investit circa 3,15 miliarde euro, ceea ce plasează Germania pe locul 2, după Olanda. Cele mai importante proiecte de investiţii se regăsesc in industria de componente auto, componente electrice si electronice, prelucrarea lemnului, aparatura electrocasnica, construcţii metalice, transporturi, turism, comerţ.

Comentarii

Postări populare